زبان و ادبیات فارسی دیدگاه ها و رویکردها

علمی، ادبی، انتقادی
زبان و ادبیات فارسی دیدگاه ها و رویکردها

جایی برای آشنایی با مباحث علمی ادبیات فارسی و طرح دغدغه ها و دیدگاه های اصلاحی در این زمینه، برای تمامی اهل علم و اندیشه
به تمامی دوستانی که برای مطالعه، همکاری و راهنمایی می آیند، درود می فرستیم

پیوندهای روزانه
۰۱
تیر ۹۴

سلام اکثرتون که میاید اینجا منو میشناسید. نمیدونم کجا بی استعدادی نشون دادم یا بیخیال بودم نسبت به وظایفم. من و همرشته ای هام چرا با علاقه میایم رشته ای رو میخونیم که آخرش کارای مرتبط به رشته مون مثل ویراستاری، معلمی ادبیات و... رو میدن دست آدمایی که از رشته ما نیستند اما ما بیکار میگردیم؟؟ من دانشگاه اصفهان مدرک گرفتم میدونید کسی اونجا نمره الکی به کسی نمیده و بیچاره ات میکنن تا نمره بدند. فکر نمیکنم اندازه ادعاهام نباشم فکر نمیکنم اهل کار نباشم فکر نمیکنم خلاقیت نداشته باشم فکر نمیکنم همرشته ایامم بی استعداد باشند... چرا تو رشته ما با ارشد و دکتری هم نمیشه هیچ کاری بکنی و حتی یه لیوان آبم دستت نمیدن اما با یه لیسانس مشاوره پیامنور درجه 4 یا یه کاردانی حسابداری دانشگاه بی در و پیکر دولت آباد جای آدما همه جا هست؟؟ یکی به من بگه: 7 سال چرا حرف از علاقه و استعداد زدیم اما الان هیچی به هیچی؟ حتی مربی ادبیم میخوان بگیرن میگن نیازمونو از محله خودمون میگیریم با هر رشته ای که باشن و فقط دورت میزنن و ایده هات رو میگیرن؟! یکی بگه چرا حتی من با مدرک یه دانشگاه خوب با سوابق علمی و پژوهشی خوب هیچ کجا برا تدریس جام نیست اما با مدرک دانشگاه خوراسگان و... میرن هیأت علمی میشن اونم با ارشد؟؟ یکی بگه من الان نون و مقاله بخورم یا نون شعر یا نمره برگر؟؟؟ یکی بگه بند پ چیه که شامل عده معدودی میشه و بدون لیاقت بهشون کار میدن؟ یکی بگه من چرا حتی منشی مطب و... هم گیرم نمیاد؟ شماهایی که منو میشناسید بگید: روابط عمومیم ضعیفه؟ خلاقیت و ایده دهیم مشکل داره؟ بد اخلاقم؟ تنبلم و بخور و بخواب؟؟؟ به من بگید مشکلم چیه؟ به ما بگید ما ادبیاتیا با این همه خوندن و خوندن و خوندن قراره به کجا برسیم؟ چرا؟؟ من از بهمن تا حالا زیر بهمن موندم... لعنت به هر چی آدم حق خوره. شما اصحاب ادبیات بگید من نوعی چی کار کنم؟؟ چرا خیلی رشته ها استاداشون یه حرکتی میکنن براشون و کارآفرینی میکنن اما ما نه؟؟ نکنه مام باید آویزون اونا باشیم؟! این که در شأن آموزه های ادبی ما نیست! هست؟! لطفاً عامل بی انگیزگی بچه ها و عدم رشد علمی که شایسته ادبیاته رو تو همین عدم حمایتهای علمی و کاری مسؤولین ببینید...(گریه)(گریه)(گریه)...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۱

نظرات  (۳)

سلام

دوست عزیر خدای ما ادبیاتی ها هم بزرگه. من مدام با خودم همین حرف ها را می زنم و داغون این سیاست کاری  هستم. بهترین کار اینه اصحاب ادب و ادبیاتی که توانایی دارند فکری به حال فارغ التحصیلای این رشته بکنند. امیدوارم که هم من هم تو و هم بقیه ادبیاتی ها بتونن جایگاه خودشون را پیدا کنند.

پاسخ:
سلام دیگه فقط میتونم گریه تحویل بدم دوست من
پیرو عرایضم... همگی علافان بی کار ادبیات به مدت 25 روز ناهار مهمون من پلو ادبیات با شعر برگر.
آدرس: سر راسته(همین نزدیکی لای این شب بوها پای آن کاج بلند روی آگاهی آب روی قانون گیاه)
عزیزم  این  وضع  برای  اکثر  رشته ها  هست. متأسفانه  ریشه  این  مشکلات  هم  در  ذات  این  رشته  است که  افراد  سلیقه ای  عمل  می کنند و  می خوان  همه  رو مثل  خودشون  بکنند. ان شالله  وضعیت  کم کم  بهتر بشه. 
پاسخ:
خب درسته تو بعضی رشته ها هست. فکر کنم بچه های فلسفه محض و تاریخ بدتر باشه اوضاعشون بحث فعلاً ادبیاته. بازار کارمون بد نیست اما بازار اصولاً حال میکنه تو میدون تره بار دنبال متخصص رشته ما بگرده و به دیپلم هم حتی راضی بشه که پایه حقوق بیاد پایین. قربون آموزش و پرورش برم که امسال لطف کرده اولویت رو به فرزندان فرهنگیها، مربیان پیش دبستانی و فارغ التحصیلان علوم تربیتی داده. یعنی سهم ما از چند هزار نفری که قراره یه روزی سر خرمن بگیرن به کار، منفی چند رقمی درمیاد. بحث سلیقه ای هم هست تو مقالات و موضوعات تحقیقی. اما اگه بزرگان رشته بخوان حیطه کاری تعریف کنند و برند دنبال درآمد زایی، فاطمه نیستم با سلایقشون کنار نیام با تمام روحیات خودسری که دارم!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی